keskiviikko 16. syyskuuta 2015

Tänään minä laitoin kermainen pannacotta vadelmilla (12 annosta)

Sekoitin
  • 10 dl kuohukermaa
  • 2vaniljatanko
  • 1dl sokeria
  • 6 liivatelehteä
  • 4 dl vadelmia
 ja koristeluun vadelmia ja sitruunamelissaa.

  Kermainen pannacotta vadelmilla receptti.

1. Laita liivatteet likoamaan kylmään veteen.
Halkaise vaniljatanko ja raaputa siemenet kattilaan,
lisää tanko, kerma ja sokeri. Kuumenna kiehuvaksi.
Sekoita ja anna porista 1-2 minuuttia.

2.Ota kattila liedeltä. Lisää liivatteet ja sekoita kunnes ne ovat sulaneet.

3.Siivilöi pois vaniljatanko. Jaa vadelmat 12 annoslasiin. Kaada päälle kermaseos ja laita jääkaappiin vähintään 2 tunniksi jähmettymään. Koristele marjoilla ennen tarjoilua.

Sitten minä tarjoilin asiakkaita opiskelijaravintolassa. Minä katan pöytää: lautaset(keittolautanen, ruokalautonen, leipälautonen), ruokailuvälineet (harrukka, lusikka ja veitsi), lasit.Valmistelin servetit kaunisti. Myös laitoin juomat (maito ja vesi), leipä korriin, leikoin voita paloiksi.


Kun asiakkat tulee, minä tarjoilin juomat ja alkuruoka: kurpitsa-omenakeitto
ja juustopatonki. 
































Sitten vein likainen astiat (keittolautoset ja lusikkat). Ja tarjoilin lisää juomat ja pääruoka:
  • Paistettu ahven
  • Sitruunakastike
  • Perunasose
  • Uunijuurekset

Sen jalkeen vein kaiikki likainen astiat pois ja tarjoilin jälkiruoka asiakkaille.
Kun lounas loppu, minä tiskin. 

1 kommentti: